• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Zapadnięte satanki

#1
Video 
Pisałem na SB , błąd - może ktoś pomoże , na chorobach nie znam się ani trochę . Do tej pory jakoś mnie omijały ale jak wiadomo do czasu...
Po zakupie futrowałem swoje satanoperki co by nabrały dobrej kondycji , teraz widzę ,że idzie wszystko w złą stronę . Zmniejszyłem dość znacznie podawany pokarm a mimo wszystko nieuniknione jest jego odsysanie .
Karmię głownie mrożonkami (czarny komar,solowiec,szklarka , rozwielitka , lasonogi - mocno średnio ) żywe głównie szklarka , suche - spirulina
Coś co mnie bardzo niepokoi wygląda tak :



Występuje tzn jest bardziej widoczne po podmiankach wody .
Woda to RO 90-95 % + reszta (zresztą sporadycznie kran )
Temp -27-28*C

Pytanie -co robić , czym leczyć
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Film jest prywatny.
Nie udzielam porad na PW, od tego jest forum Angel Angel Angel
Ponad 1000l wody w obiegu, a w nim 13 gatunków ryb, z czego pielęgnic 9

pozdrawiam, Łukasz
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Zrobione
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#4
Zatem, tak jak Ci pisałem na SB. Pasożytniczych nicieni z rodzaju Capillaria i Camallanus nie spotkasz pływających poza ciałem ryby. Po jego opuszczeniu momentalnie giną(głównie z racji szoku osmotycznego). To co nagrałeś to saprofityczne nicienie, które rozkładają martwą materię.

Co do Satanków, podobny problem miał swojego czasu Maskotus. Ja bym obstawiał nicienie, bo wiciowce dają zupełnie inne objawy(poza wychudzeniem).
Nie udzielam porad na PW, od tego jest forum Angel Angel Angel