06-03-2013, 18:51 PM
Polecam płytę MDF bardzo lekka a zarazem twarda i mocna, jeżeli krawędzie są dobrze zalaminowane to odporna jest również na wilgoć.
|
(06-03-2013, 18:13 PM)Martinezio napisał(a): Novi, z calym szacunkiem, ale popatrz ile wody soltarus chce na tym postawic. Dolicz do tego wage podloza i samego szkla, a wyjdzie Ci, ze nie 300kg, ale sporo ponad Tak razy 2...
(06-03-2013, 18:13 PM)Martinezio napisał(a): Pytanie jesli bezzasadne, to i tak nie zaszkodzi sprawdzic, zeby pozniej nie bylo niemilego zaskoczenia.ale co sprawdzić-bo profil moze się ugiąć a to niczego nie udowodni.Na pewno nie spawów.
(06-03-2013, 18:13 PM)Martinezio napisał(a): A dlaczego punktowo?nacisk punktowy znaczy nacisk w kg w przeliczeniu na 1cm2 powierzchni naciskanej [kg/cm2]. To podstawy.
(06-03-2013, 19:52 PM)soltarus napisał(a): Chciałem dać płytę meblową 18, może 22. Na to styropian 2cm żeby ew. ugięcia i napory zniwelować do minimum.u siebie mam (720L akwa) na płycie 18mm dałbym nie styropian ale karimatę albo cienką gąbkę co pod panele(tak mam u siebie) bo płyta sama jest równa przecież a i wypoziomowanie jej ważniejsze bo głupio wygląda poziom wody w krzywym akwa.
(06-03-2013, 21:34 PM)rufus napisał(a): Witam,
ja w tym tygodniu (mam nadzieję) będę odbierał 4 regały pod nowe akwaria:
- regał pod 1 akwarium o wymiarach 200x60x60 (70) cm, profil zamknięty 40x40x2 (3 podpory czyli 6 nóg);
- regał pod 2 akwaria o wym. 150x60x60 cm, profil zamknięty 40x40x2
- regał pod 2 akwaria o wym. 120x60x50 cm, profil zamknięty 35x35x2
- regał pod 3 akwaria o wym. 120x50x40 cm, profil zamknięty 30x30x2.
Profile doradzał mi kolega który wykonuje regały akwarystyczne do sklepów i odbiorców indywidualnych.
Z tego co mi mówił wskazane jest aby akwarium było możliwie dopasowane do regału. Im mniejsza odległość szkła od ramy tym lepiej. Ważna też jest jakość spawu oraz dokładność wykonania ram na których stoją zbiorniki (chodzi o skręcenia i kąty).
Z mojej praktyki odradzałbym stosowanie używania podkładów z maty lub innych cieńszych materiałów do zastosowań w regałach spawanych. Wystarczy lekkie skręcenie ramy i dno pęka, szczególnie jak będą tam cięższe dekoracje. Wiadomo, im większy/dłuższy zbiornik tym gorzej. Moim zdaniem najlepszym zabezpieczeniem jest jednak styropian o grubości 2 cm lub cieńszy (1 cm) w zależności od wielkości zbiornika i o twardości ok.15 - 20. Styropian też nie może być zbyt twardy (nie nadaje się taki używany do podłóg, posadzek).
Mam pod akwarium 1000 litrowym styropian 3 cm (twardość 20)i po nalaniu wody, włożeniu dekoracji i odczekaniu kilku tygodni widać po styropianie jak układało się dno do ramy. Styropian pozwala na wyrównanie wszelkich nierówności, "skrętów" ramy itd.
Kolega odradzał mi płyty pod akwaria, ale ja jednak zastosuję płyty o grubości 12 mm i 18 mm
(06-03-2013, 22:21 PM)Martinezio napisał(a): Jestem spokojny zatem
(06-03-2013, 22:21 PM)Martinezio napisał(a): Rafal, Leszek robi rame kolosa, ale zauwaz, ze po srodku ma dodatkowe nogi. W takim przypadku nie bedzie ugiecia, bo zniweluja to wlasnie te podpory.
Generalnie rady Leszka.sa sluszne i widze zbiezne z Twoimi pomyslami
Jestem spokojny zatem
(06-03-2013, 21:34 PM)rufus napisał(a): Z mojej praktyki odradzałbym stosowanie używania podkładów z maty lub innych cieńszych materiałów do zastosowań w regałach spawanych...Styropian pozwala na wyrównanie wszelkich nierówności, "skrętów" ramy itd.Tak, ale kolega nie bedzie stawiał zbiorników na "gołej" ramie przecież-bo te stelaz na wiele zbiorników a nie na jeden- i akwa będą na płytach stały. Ale faktycznie jak nie bał bym sie o nasiąkliwość płyty na której stoi akwa tak ta sama płyta jest też narażona na parę wodną zbiornika dolnego, a tu już jakieś zabezp. by sie przydało.
Kolega odradzał mi płyty pod akwaria, ale ja jednak zastosuję płyty o grubości 12 mm i 18 mm