• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Redukcja oświetlenia

#1
Witam, zakupiłem nowe akwarium z pokrywą, w pokrywie standardowo dwie świetlówki, ze względów ekonomicznych, oraz żeby nie dawało za bardzo po oczach wyjąłem jedną świetlówkę a ta, która została w ogóle nie świeci. W moim starszym baniaku cały czas świecę tylko jedną, a tu jakieś dziwne rozwiązanie - nie jestem elektrykiem, ale to chyba połączenie szeregowe (tak jak lampki w choince - wyjmiesz jedną i wszystkie przestają świecić). Teraz pytanko - czy można coś z tym zrobić, żeby świeciła tylko jedna świetlówka, bez rozwalania pokrywy? Będę wdzięczny za wszelkie porady, pozdrawiam.
Początek przygody z nikaraguańskimi - 450l
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Bez rozwalania pokrywy nie zrobisz nic, połączenie musi być zamknięte.
Nie udzielam porad na PW, od tego jest forum Angel Angel Angel
Ponad 1000l wody w obiegu, a w nim 13 gatunków ryb, z czego pielęgnic 9

pozdrawiam, Łukasz
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Pokrywę musisz otworzyć, ale obawiam się, że standardowy stateczniek obsługuje tylko dwie na raz. Jakiś czas temu kupowałem statecznik elektroniczny, który miał możliwość podłączenia jednej, lub dwóch. Ale też w kabelkach trzeba pogmerać, kwestia zrobienia odpowiedniego obwodu. Ale jak mówiłem, nie wszystkie stateczniki mają taką możliwość. Słyszałem jeszcze przy podwójnym niektórzy kombinowali w ten sposób, że wkładali wypaloną już swietlówkę jako drugą, ale osobiśnie nie wiem czy ten sposób działa.
"Ludzie to największe ścierwo tego świata."
-------------------------------------