• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Obsada 450 l

#1
Cześć

Obecnie mam akwarium ogólne 112 litrów (+ drugie 30 u córki). Jestem raczej początkującym akwarystą choć sporo już wiedzy/wątków przyswoiłem.

Ponieważ chciałem wyjść z akwarium ogólnego i hodować pielęgnice to powstał pomysł kupna większego akwarium (450 l) i zrobienia akwarium regionalnego.

Akwarium już zamówiłem 150x50x60 - czyli 450 l i teraz pozostaje temat obsady.

Woda:

PH - około 7,5 na tyle na ile widzę z testu kropelkowego JBL (ale test jest od 3 do 10 więc dość szeroki). Z wodociągów w teorii 6,9 PH.

Twardość - niestety mam tylko dane z wodociągów: 2,76 mVal/l lub 138 mg/l CaCO3. Generalnie woda raczej miękka.

Testy NO2, NO3 mam w obecnym akwarium w normie.

Oświetlenie 2x38 W - raczej mało.

Podłoże piach z obi(piaskownica) + torf/kluki gliniane.
Filtr: kubełek 1500 l/h

Wystrój: korzenie głównie, szyszki olchy + kilka roślin: żabienicie i piasty

Chciałem mieć obsadę w z Ameryki Pld - częściowo przeniesiona z mojego aktualnego zbiornika:

- 6 kirysków
- 3 zbrojniki złote - L4
- 2 pielęgnice ramireza
- 6 razbor klinowych

Razbory to Azja więc nie wykluczam zamiany na Nena Czerwonego w ilości 10-15 sztuk. Do tego chciałbym dołożyć 2 rodzaje pięlęgnic średniej wielkości.:

- Herotilapia multispinosa (Pielęgnica Miodowa) - 2 sztuki docelowo - na początek 4
- Cleithracara maronii - Akara z Maronii - 2 sztuki docelowo - na początek 4-5

oraz skalary KOI - 4-5 sztuk.

Docelowo jak rybki podrosną zostawiłbym 3 pary pielęgnic + 4-5 sztuk skalarów.