• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Apetyt Skalarów

#1
Zastanawiałem się czy robić wstęp do mojego pytania czy nie i uznałem, że jednak wstęp będzie potrzebny aby nie zniechęcić Was do odpowiedzi na moje pytanie.
Otóż jestem raczej początkującym akwarystą.
Od około półtora miesiąca, po przejściu na akwarium 240 litrowe (wcześniej miałem 112 litrów) mam Skalary.
Nauczony przy wcześniejszych rybkach, karmię 1-2 razy dziennie małymi porcjami, takimi aby w chwilę po wsypaniu wszystko zostało zjedzone. Do tej pory to mniej więcej się sprawdzało.
Tymczasem w przypadku skalarów mam wrażenie jakby one były ciągle głodne. Kiedy bym się nie zbliżył do akwarium to one już gorączkowo krążą przy karmniku. Wydaje się, że ile bym nie wsypał to są w stanie wszystko pochłonąć.
I moje pytanie jest czy Skalary faktycznie są takimi głodomorami i powinienem zmienić trochę swoje nawyki co do karmienia czy może jednak ignorować ich nienasycony apetyt i karmić tak ograniczenie jak do tej pory.
Dodam, że karmię przemiennie suchym, mrożonym i żywym.
Nie chciałbym ich przekarmiać ale chciałbym też aby dobrze się rozwijały, czyli aby nie były ciągle nadmiernie głodne.
Bo chwilami jak się widzi ich "nerwowe" krążenie przy karmniku gdy tylko zbliżam się do akwarium to czasami człowiekowi żal :-)

Proszę o Wasze spostrzeżenia w tej kwestii.
Moja przygoda ze Skalarami się dopiero zaczyna i jestem głodny każdej wiedzy w ich temacie.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Zdrowa ryba to głodna ryba Smile
Zaczniesz przekarmiać, to będą się otłuszczały i zaczną się problemy z chorobami.