• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Regał - jak kupić dobry ?

#1
Witam

Ostatnio zostałem poproszony o zrobienie szafki pod baniaczek. Pomierzyłem rozrysowałem i ... Początkowo miała to być szafka z płyt mdf ale jakoś mi to mało stabilnie wygląda wiec wpadłem na pomysł, że może jednak regał spawany?

I stad moich kilka pytań do was. Kompletnie nie znam się na spawach itp.

Początkowo miał być jeden baniak ale jako że myślę już na przód Big Grin chciałbym regał na 2 Smile o wymiarach 120x45x45. Pierwszy miałby stać 20cm nad podłogą nad nim 15cm przerwy ( chociaż mam wątpliwości czy to wystarczy na ewentualne prace porządkowe i oświetlenie) Całość więc 80cm wysokości.

Przeglądając regały piotrK'a, soltarus'a, mady haze, maskotus i reszty Smile zauważyłem, że poziome profile przeważnie nie opierają się na nagach a są do nich dospawane czy to nie osłabia konstrukcji takiego regału? Jakich profili najlepiej użyć do takiego regału? Czy spaw ma jakieś większe znaczenie? Zamawiając taki regał w firmie szlifowanie oraz malowanie jest przeważnie w cenie?

Wiele niewiadomych ale lepiej zapytać, nigdy wcześniej nie miałem takowego regału a nie chciałbym kupić czegoś co się rozleci i nie chciałbym zostać zrobiony w balona - przepłacając.

Jak są jeszcze jakieś rzeczy na które powinienem zwrócić uwagę to proszę pisać śmiało. A jak ktoś zna firmy gdzie można taki regał zamówić również proszę o info
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2