• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Problem

#1
Witajcie. Jestem nowy w ''pielęgnicach''. Zawsze akwarium prowadziłem z tatą. Mieliśmy Holendra, który mi się w końcu znudził i chciałem go zamienić coś innego. Wybór padł na pielęgnice. Ojciec niezbyt chciał się zgodzić, ale jak się zgodził akwarium opiekuje się tylko ja.

Nie znałem się za bardzo, więc poszedłem do sklepu zoologicznego i poradzili mi, że do akwarium 112 litrów najlepsze będą [b Pielęgnice Zebry[/b] w liczbie 4. Na dno polecili czarny bazalt, który miałem w holendrze. No i zakupiłem ryby. W akwarium oprócz nich były 3 zbrojniki niebieskie oczywiście kundelki nie czyste Big Grin
Zebry to 3 samce i 1 samica. Dobrały się i para trze się cały czas. Z 1 tarłą zostały 4 młode z czego 3 to samice.

Może teraz troche o wyglądzie akwarium.
Czarny Bazalt na dnie. Jaskinia z kamieni. Korzeń sporawy. Zdjęć nie mam jak zrobić, ponieważ mój komputer wgl. nie wczytuje karty pamięci z aparatu.

Teraz sporo się naczytałem i wiem, że akwarium potrzebuje zmian. Wiem najpierw powinienem pytać.

PH 7,5 do 8.
Woda twarda.

Proszę o pomoc. Co mam zmienić.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Zredukować obsade do dobranej pary a wcześniej dać na dno pisaek/żwirek. Zgraj zdjęcia u kogoś i daj, bez tego ciężko coś poradzić.
Coś o filtracji napisz. I zmień sklep, bo w tym oszukują Wink
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Aquael FAN-3 Smile Przeznaczony do akwarium 150-200 l.
230V 50Hz 12W = 700 l/h

To jest filtracja.

A na dno po całości czy tylko częściowo ? Kiedyś gdzieś czytałem, że wymiana całego podłoża może zaszkodzić.