• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Kilka pytań od początkującego

#1
Jestem początkującym akwarystą i nurtuje mnie kilka pytań, więc ponumeruje je i w miarę odpowiedzi prosiłbym o pisanie ich również z numerkami. Wszystkim wypowiadającym się z góry wielkie Dziękuje.

1.Jeżeli w akwarium panuje ospa to czy moge wsadzić roślinki? (dodam tylko że
wczoraj wpuściłem ichtio tropicala do akwa w celu zlikwidowania ospy i podniosłem temp. do 29 stopni)

2.Jak wyglądają zaloty u kakadu, bo zauważyłem ze 2 z 3 samic obrały sobie miejsca pod korzeniami i siedzą tam od wczoraj a wypływają tylko wtedy gdy samiec koło "norki" przepływa. Do jednej kryjówki nawet wpłynął i tak jakby płetwami chciał wtaczać powietrze. Niestety w kryjówce nie widać ikry. Samiec podpływając pod kryjówki strasznie się jerzy i pokazuje swoje piękno.

3.Czy podniesiona temperatura spowodowana próbą likwidacji ospy mogła nakłonić ryby do wyżej opisanego zachowania i czy ogólnie przy próbie rozmnożenia pielęgniczek podnosi się temperature, jak tak to na jaką i na jak długo i co jaki czas można takie próby przeprowadzać, dodam tylko że w tym akwarium mam ramirezki i kakadu.

4.Czy ułożenie wkładów filtracyjnych w filtrze zewnętrznym ma jakieś znaczenie, jeżeli tak to jak najlepiej go ułożyć. Mój filtr to Aquael unimax 150 i ma 3 komory, i czy warto wsadzić do niego żarówke uv?
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Widzę że kiepsko z odpowiedziami na moje pytania, więc może ktoś chociaż na niektóre z nich mógłby odpisać, będę wdzięczny.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Witam, a więc tak;