01-09-2014, 13:59 PM
Trochę się więcej dowiedziałem.
Otóż w pewnym wspomnieniu przeczytamy:
" Kiedy jeszcze chodziłem do liceum w Kołobrzegu, po lewej stronie ul. Solnej istniał dworzec wąskotorowy Kołobrzeg Kostrzewno. Dworzec był stary, przedwojenny, drewniany.
Co ciekawe, była tzw. trzecia szyna wiodąca od dworca wąskotorowego do normalnotorowego. Tak, że na tym odcinku mogły jeździć zarówno pociągi normalno- jak i wąskotorowe, na 1000 mm."
źródło: http://www.drezyna.com.pl/wspomnienia_detail.php?id=10
Informacja ta mogła by wyjaśniać towarzystwo " normalnotorowego "ciągnika Lanz Buldog,obok wąskotorowego parowozu Vulcan. Czyli PiotreK na tropie
Parowóz
Jest to parowóz opisany jako "Vulcan 1925/ 3848 - 1'D 1' h2t - 1000mm
Kolberger Klb. (KKB) 40d
->'40 Pommersche Landesbahnen (PLB) 182H4606
(Kolberger Klb. (KKB))
->'45 PKP Tyyn1-3812
->'?? PKP Txn8-3812
+24.06.1974"
Tak wyglądał w roku 1973 w barwach PKP (zakończył służbę w 1974)
http://www.archeo.kolej.pl/maron/kosz30.htm
A to "obecny" budynek lokomotywowni (już nie istnieje) który widzimy na zdjęciu z 1930 roku.
http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzi...4951&uid=0
PiotreK, dzięki za naprowadzanie na właściwe tory
Otóż w pewnym wspomnieniu przeczytamy:
" Kiedy jeszcze chodziłem do liceum w Kołobrzegu, po lewej stronie ul. Solnej istniał dworzec wąskotorowy Kołobrzeg Kostrzewno. Dworzec był stary, przedwojenny, drewniany.
Co ciekawe, była tzw. trzecia szyna wiodąca od dworca wąskotorowego do normalnotorowego. Tak, że na tym odcinku mogły jeździć zarówno pociągi normalno- jak i wąskotorowe, na 1000 mm."
źródło: http://www.drezyna.com.pl/wspomnienia_detail.php?id=10
Informacja ta mogła by wyjaśniać towarzystwo " normalnotorowego "ciągnika Lanz Buldog,obok wąskotorowego parowozu Vulcan. Czyli PiotreK na tropie
Parowóz
Jest to parowóz opisany jako "Vulcan 1925/ 3848 - 1'D 1' h2t - 1000mm
Kolberger Klb. (KKB) 40d
->'40 Pommersche Landesbahnen (PLB) 182H4606
(Kolberger Klb. (KKB))
->'45 PKP Tyyn1-3812
->'?? PKP Txn8-3812
+24.06.1974"
Tak wyglądał w roku 1973 w barwach PKP (zakończył służbę w 1974)
http://www.archeo.kolej.pl/maron/kosz30.htm
A to "obecny" budynek lokomotywowni (już nie istnieje) który widzimy na zdjęciu z 1930 roku.
http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzi...4951&uid=0
PiotreK, dzięki za naprowadzanie na właściwe tory