• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Filtr RO - jaki?

#11
Pozwolę sobie podpiąć się pod pytanie...jestem totalnie zielona w kwestii tego rodzaju filtracji. Oglądałam filmy na yt, czytałam posty...ale to mnie przerosło i bawiłam się ze zmiękczaczami wody, torfem itd. niestety dziś pożegnałam skalara i postanowiłam stanąć na wysokości zadania i zapewnić rybom lepsze warunki.
Potrzebuję jednak fachowej porady akwarystów a nie sklepikarzy, którzy będą próbowali mi wszystko wcisnąć :/
Ok do sedna Smile
Mieszkam w bloku, mieszkanie 40m2, 2 ludzi, pies, dwa koty, 3 akwaria...wszystkie zwierzaki z adopcji Smile...więc podejrzewam, że może być ciężko z podłączeniem takiego filtra na stałe. Wiadomo...mini kuchnia, mini łazienka...miejsca 0...w pionie z zaworami nie podłączę, węża prysznicowego nie mogę za każdym razem odkręcać bo już jeden rozwaliłam odkręcaniem żeby wodę do podmian nalewać do baniaków Sad
a akwaria 180, 54 i 30 l....
W 180 l główną rybą jest skalar (była parka ale od dziś jest sam wdowiec Sad) plus prystelki(8), bystrzyki ozdobne(6), molinezje(4), pstrążenice(4) i zbrojniki (2). Już mi ktoś pisał, że to zupa...ale po adopcji było jeszcze gorzej bo oddałam już 6 zbrojników...myślę nad oddaniem molinezji i 2 pozostałych zbrojników.
W 54 l są 2 prętniki (parka) + ok. 12 neon inessa i krewetki neokardina.
W 30l są krewetki red cherry (ilość nieznana) + bojownik.

Zakładając, że do każdego z tym akwariów chciałabym dolewać RO to ile wody mogę potrzebować na cotygodniowe podmiany? Obecnie do podmiany potrzebuję 70l.