• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Akwarium na czystej RO

#1
Witam. Tak jak pisałem w innym temacie planuję akwarium dla paletek w stylu czarnych wód. Chciałbym je zalać samą wodą RO ale nie mam doświadczenia w tym temacie. Czy piasek, korzenie, ewentualnie szyszki olchy spowodują, że taka woda nasyci się na tyle, żeby można w niej było trzymać ryby i jakieś rośliny? Jeśli tak to po jakim czasie można włożyć jakieś rośliny pływające żeby nie zmarnialy? Czy taka woda nie spowoduje jakiejś plagi glonów? Obawiam się trochę, że niedługo po starcie będę musiał robić restart.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Kolego taż mam akwarium na samym RO. Oprócz tego są korzenie, liście, szyszki, kokosy, piasek i ryby. I na początku miałem problem z dużą ilością garbników, bowiem ryby bardzo ciężko oddychały i połowa padła z uduszenia. Ale wiem, że przesadziłem na starcie z ilością liści i szyszek. Także podawaj je po trochu i obserwuj ryby. Z roślin, to mam żabienice i im to w niczym nie przeszkadza. Rosną, nie marnieją. Jedynie w takich warunkach mi pistia padła. Glonów brak. Ale co ważne nie można mieć za dużo światła przy takich wodach, bowiem duża ilość światła wybija garbniki.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Dzięki za odpowiedź.
A czy widzisz sens dodać na starcie np. 10% kranówy, żeby woda w akwarium nie była tak jałowa, czy też nie ma to sensu? Tak bym zrobił, jednak obawiam się, że przez to zacznie mi się podnosić pH, gdyż i kH z zawartością kranówki będzie nieco większa.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#4
Przecież o to chodzi żeby była jałowa.