• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Jakie oświetlenie, wybór t5,t8 czy ledy. Gdzie, za ile

#1
Przyszłościowo rozglądam się za oświetleniem pod akwarium L=100, W=40 H=50 lub 60cm.

Akwarium będzie miało pokrywę lub belkę (ta opcja mniej prawdopodobna).

Standardowo można by użyć t5 lub t8.

Kuszą mnie ledy. Jednakże nie znam się kompletnie na nich. Może doradzicie zakup gotowej lub używanej belki na diodach.

Może ktoś podejmie się realizacji.

Wyczytałem, że dla akwarium roślinnego powinno być 35-70lm. Czyli dla akwarium 200L 7000-12000lm.

Jakieś propozycje ?
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
http://allegro.pl/oswietlenie-chihiros-l...72404.html
[Obrazek: diyWI0o.jpg]
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Zrobić samemu belke z power led 1w lub 3w. Dobierzesz kolory i moc pod swoje wymagania, zrobisz taką jaka Ci pasuje i nie musisz decydować sie na kompromis ze sklepowymi.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#4
Tylko, że nie mam o tym pojęcia.

Kolega wycenił mi belkę z wentylami i innymi bajerami (komputer itd.) na 900zł. Ta z allegro widzi mi się. Ma 8200lm co daje 41lm/l na 200l. Tylko ona ma barwę 8000K, nie wiem czy roślinom będzie pasować ta barwa.

Jakieś inne propozycje ?
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#5
Zależy jak ma wyglądać lampa i na jakich ledach będzie zrobiona.
Jeśli jest to lampa w pełnia autonomiczna i wszystko zamknięte w jakiejś obudowie to spoko. Ale jeśli to lampa z ledami w profilach i sterownik za 130zł to sorki ale chyba to słaby kolega Tongue
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#6
To fajny kolega.

1PL3W - 1.16zł