• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Nowa marka filtrów - ankieta

#21
W związku z zakończeniem ankiety, czuję się w powinności przekazać Wam wyniki. Jeśli macie uwagi, to proszę, podzielcie się. Jeśli chce ktoś przeczytać, to miłej lektury. Smile

Badanie rynku miało na celu sprawdzenie możliwości wprowadzenia pomp akwarystycznych polskiej produkcji z punktu widzenia konsumenta. Badanie skierowane zostało głównie
do akwarystów jako grupy docelowej, jak i kilku osób związanych z zoologią, jednak
nie bezpośrednio z akwarystyką. Uzyskano odpowiedzi na 49 ankiet.

Ad. 1. Pytanie pierwsze miało na celu sprawdzenie, czy kupujący zwróciliby uwagę na sprzęt nowej firmy na rynku.
31 osób (63,3% ankietowanych) zwróciłoby uwagę na nowy produkt dostępny na rynku.
16 osób (32,7% ankietowanych) może zwróciłoby uwagę na nowy produkt dostępny na rynku
1 osoba (2,0% ankietowanych) preferuje sprzęt sprawdzonych firm
1 osoba (2,0% ankietowanych) preferuje sprzęt zagranicznych firm
Zauważyć można, że nowy sprzęt zwróciłby, bądź mógłby zwrócić uwagę większości ankietowanych, co na pewno świadczy o otwartości konsumentów na nowe produkty
z zakresu pomp akwarystycznych.

Ad. 2.
Pytanie drugie miało na celu sprawdzenie, jak najlepiej byłoby reklamować sprzęt,
ze względu na źródła informacji o pompach, na które zwracają uwagę ankietowani. Pytanie pozwalało na oddanie wielu odpowiedzi.
47 osób (95,9%) wskazało, że polecenie sprzętu przez innych kolegów akwarystów przyciągnęłoby ich uwagę do nowych pomp.
17 osób (34,7%) wskazało na polecenie sprzętu przez autorytet w dziedzinie akwarystyki.
11 osób (22,4%) wskazało na reklamę w sieci, na forach.
9 osób (18,4%) wskazało na sponsoring przez nową firmę wydarzeń z dziedziny akwarystyki.
Zdecydowanie widać, że akwaryści preferują sprzęt z polecenia od innych akwarystów,
w tym tych uznawanych za autorytet, jednak przede wszystkim od swoich kolegów. Niski wynik reklam w sieci, jak i sponsoringu wydarzeń akwarystycznych sugeruje, że sama reklama nie jest wystarczającym środkiem do przyciągnięcia konsumentów do nowego sprzętu. Na bazie własnych obserwacji można powiedzieć, że jedynie mogłoby to zaznaczyć istnienie firmy na rynku, jednak raczej nie gwarantowałoby wzrostu sprzedaży.

Ad. 3.
Pytanie miało na celu uwzględnienie czasu, po jakim sprzęt zyskałby pozytywne wrażenie,
co do żywotności, co dla akwarystów jest bardzo ważną kwestią użytkową wszelkiego sprzętu.
31 osób (63,3%) wskazało, że po 2-3 latach bezawaryjnego użytkowania uznałyby sprzęt
za dobrej jakości i pewny.
13 osób (26,5%) potrzebowałoby 4-5 lat, by potwierdzić jakość sprzętu.
4 osoby (8,2%) wskazałoby, że wystarczyłby czas do roku bezawaryjnej pracy.
1 osoba (2%) wskazała, że dopiero po więcej niż 5 latach bezawaryjnego użytkowania uznałaby sprzęt za pewny.
Z odpowiedzi na to pytanie wynika, że potrzeba 2-5 lat funkcjonowania firmy na rynku, przy założeniu bezawaryjnej pracy sprzętu, żeby produkowany sprzęt zyskał zaufanie konsumentów, co wiąże się z długoterminowym założeniem niskiej sprzedaży, zanim nastąpiłby wzrost tej sprzedaży i prawdopodobnie dopiero po ponad 5 latach pojawienie się zysków.

Ad. 4.
Pytanie miało na celu sprawdzenie kwoty, którą akwaryści byliby w stanie wydać na pompę
o przepływie 500 – 600 l/h, czyli przepływie prawdopodobnie będącym najczęściej wybieranym do małych i średnich akwariów, zatem byłby to produkt najprawdopodobniej najbardziej popularny i bazowy w ofercie firmy.
W przypadku tego pytania analiza nie będzie przebiegać od opcji najczęściej wybieranej, tylko od najniższej do najwyższej kwoty.
Żadna z osób ankietowanych nie wskazała kwoty poniżej 25 zł, jako zadowalającej,
którą wydałaby na taki sprzęt.
9 osób (18,4%) przeznaczyłoby kwotę 25 – 35 zł na taką pompę.
14 osób (28,6%) przeznaczyłoby kwotę 35 – 45 zł na taką pompę.
11 osób (22,4%) przeznaczyłoby kwotę 45 – 55 zł na taką pompę.
3 osoby (6,1%) przeznaczyłoby kwotę 55 – 65 zł na taką pompę.
12 osób (24,5%) przeznaczyłoby kwotę powyżej 65 zł za dobrej jakości sprzęt.
Obecnie na rynku pompy wysokiej jakości o podobnym przepływie kosztują od 40
do niemalże 100 zł. Na rynku są również dostępne pompy produkcji chińskiej, nie należące do żadnej znanej marki, ani nie posiadające serwisów w Polsce, których cena wynosi
20 – 35 zł, jednak są one testowane z większą dozą nieufności. Ceny wskazane przez ankietowanych wskazują, że większość oczekuje spadku cen ze względu na dostępność alternatyw, jednak przy zachowaniu dobrej jakości, części osób jednak nie zależy
na oszczędności, oczekują jedynie dobrej jakości, niezależnie od ceny. Jeśli udałoby się uzyskać naprawdę dobrą jakość, celowanie w kwotę 30 – 40 zł za pompę stanowiłoby dobry cel do osiągnięcia w planowaniu produkcji, by zadowolić większą część konsumentów,
a także być może przyciągnąć wysoką jakością tych, dla których cena nie gra roli.

Ad. 5.
Pytanie miało na celu sprawdzenie, jak konsumenci widzą możliwość i sens powstania polskiej firmy produkującej dobrej jakości filtry w dobrej cenie.
31 osób udzieliło odpowiedzi, że taka firma ma, bądź mogłaby mieć rację bytu na rynku. Wskazane zostało zapotrzebowanie na taki sprzęt, możliwość pozytywnego wpłynięcia
na rynek, jednak z zaznaczeniem z dużej konkurencji ze strony firm zachodnich oraz tanich chińskich marek, a także długiego czasu, zanim sprzęt przyjąłby się na rynku. Zwrócono wielokrotnie uwagę, że dobrej jakości sprzęt wypracuje sobie miejsce na rynku, czasem niezależnie od ceny.
8 osób kategorycznie stwierdziło, że firma nie ma szansy się wybić, przebić przez popularne marki, bądź połączyć dobrej jakości z niską ceną, a niskiej ceny z produkcją w Polsce.
6 osób nie umiała określić, czy firma będzie miała szansę na funkcjonowanie na rynku.
4 osoby nie udzieliły odpowiedzi na pytanie.
Na podstawie odpowiedzi można określić, że sprzęt tego typu jest na rynku pożądany, jednak może mieć problem z przebiciem się w krótkim czasie, bądź jakimkolwiek zaistnieniu
w szerszej świadomości, a także produkcja i sprzedaż mogłaby nie być rentowna.

Ad. 6.
Pytanie miało na celu wskazanie dodatkowych pomysłów dotyczących funkcjonowania
i produktów takiej firmy.
Zwrócono uwagę na to:
- by nazwa kojarzyła się pozytywnie;
- że występuje na rynku potrzeba funkcjonalnie zbudowanych filtrów zewnętrznych;
- że na rynku brak jest filtrów kasetowych w przystępnych cenach;
- by przy wykonaniu takiego sprzętu jak najbardziej zmniejszyć wydzielany w trakcie pracy hałas;
- że dobrym pomysłem jest udostępnienie sprzętu do testów na poczytnych forach akwarystycznych;
- żeby reklama była nastawiona na jakość, nie na niską cenę;
- że dobrą opcją jest możliwość wyboru koloru takiej pompy.

PODSUMOWANIE
Odpowiedzi uzyskane w ankiecie wskazują na otwartość rynku na nowe produkty,
w szczególności na produkty dobrej jakości, przy zachowaniu cen, które sprawią, że sprzęt będzie dostępny dla szerszego grona konsumentów. Jednak badanie wykazało również trudność przebicia się wśród zarówno renomowanego sprzętu, jak i takich pomp produkcji azjatyckiej, a także potrzebnych byłoby kilka lat, by sprzęt zyskał renomę bezawaryjnego
i dobrej jakości. By firma utrzymała się na rynku konieczne jest inwestowanie w dobrą reklamę u grupy docelowej, w szczególności udostępnienie do testów, a także założenie,
że firma na początku swego istnienia przez kilka lat może przynosić straty, zanim sprzęt zostanie zauważony na rynku i uznany za godny polecenia, by dopiero wzrosła sprzedaż. Amortyzacja maszyn przemysłowych, hali, a także pensji pracowników musiałaby być rozłożona na długie lata.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#22
Bo Polskie to musi być dobre Smile
Super ankieta i podsumowanie. Dobra robota.
Uaru amphiacanthoides, Geophagus altifrons, Satanoperca leucosticta, Satanoperca mapiritensis, Biotodoma Cupido, P. scalare, Andinoacara rivulatus, Dicrossus filamentosus, Trichopodus: trichopterus/leerii, Trichopsis vitatta, Sphaerichthys osphromenoides, Parosphromenus linkei, Ctenopoma acutirostre,
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#23
Dziękuję za miłe słowa. Smile
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości