• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Pielęgniczki w większym litrażu

#1
Witam

Tak jak mnie ostrzegano choroba nazywana "chcę większe akwarium" złapała szybko i puścić nie chceSmile

Powstał plan na stworzenie czegoś co pozwalało by na trzymanie dowolnie dużych pielęgniczek w układzie minimum 5+5. Zakładam, że akwarium 150X60X50 (dł/szer/wys) da radę, ale jeżeli nie to jak musiało by być duże aby pomieści np. A. sp. "Abacaxis" plus towarzyszące.

Nie mam kompletnie doświadczenia z taką ilością wody i mam prośbę o pomoc w ustaleniu kolejności co i jak zrobić aby na koniec cieszyć się razem z zadowolonymi rybami. Może ktoś jest w stanie oszacować koszty takiego szkła, ale nie mówię tu o samym akwarium i sprzęcie tylko o eksploatacji. Woda do filtra RO, prąd, pokarmy itp.

Może wcale nie jest mądre pchać się w takie szkło i zebrać trochę doświadczenia z czymś mniejszym, tym bardziej że jedyne akwarium jakie posiadam to: http://cichlidae.pl/showthread.php?tid=4228

Jeżeli ktoś byłby tak miły i zaproponował jakąś ciekawą obsadę będę wdzięczny. 
Spam borelkowy już penie wszystkich nudziSmile
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Pielęgniczki w 450-tce   Oklasky
Koszta akwarium są różne. Wszystko zależy czy chcesz nowe czy używane akwarium. Ja za 450-tke zapłaciłem coś około 500zł z dostawą. Do tego dochodzi stelaż , który też musisz wiedzieć z czego ma być. Czy z drewna (czyt.płyta wiórowa) czy metalowy z profili. Tutaj koszta też są różne.