• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Retroculus lapidifer

#1
Ostatnio przeglądałem trochę filmów na YT o Retroculus lapifider. Ogólnie z wygladu i zachowania świetne rybki. Myślę o ewentualnym dodaniu ich (lub innych Retroculus) do obsady G. altifrons + tapajos. Sam nie wiem czy to dobry pomysł bo w ich temacie jestem zielony jak trawa na wiosnę, a nie chciałbym zrobić im krzywdy tym bardziej, że do tanich nie należą. W sieci jest dość skąpa informacja (po polsku). Ciekaw jestem opinii osób, które je hodują.
[Obrazek: 1procent-waw-pl.png]
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Nie hoduję tych cudeniek, ale czytałem, że są dosyć delikatne i powinny mieć akwariumm na wyłączność, lub dzielić je z równie spokojnymi rybami, jak np. Satanoperca. Geophagus nie należą do preferowanych współmiszkańców takiego zbiornika. Może ktoś miał przyjemność gościć Retroculus w swoim zbiorniku, to napisze więcej na ten temat. Smile
- 500 złotych za małą, szarą rybę ?!
- To bardzo rzadki gatunek.
- To poproszę cztery.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Ta rybka też jest w kręgu moich zainteresowań i też mi się zdaje, że będzie to ryba z charakteru podobna do satanoperca. Oczywiście sądzę tak po wyglądzie. Bo doświadczeń nie mam z nią żadnych. Osobiście nie podoba mi się połączenie satanek z jakimikolwiek geophagusami ze względu na różnice w zachowaniu. Satanoperki łączył bym z paletkami albo z uaru. Ale to oczywiście rzecz gustu.
Retroculusy jeśli faktycznie są podobne do satanek to pewnie zostaną zdominowane przez geophagusy i słabo będą widoczne w tym akwarium.
 
Odpowiedz