• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: Black Water 210 L i sump

#11
Fajnie to wygląda, efekt brzegu da się wyczuć. Zbiornik robi wrażenie większego niż jest.... jak cofnołem sie do pierwszego posta z wymiarami to byłem w szoku Smile
Co do wody.... nie znam się ale powiem Smile
Podobną sytuację no2 i no3 miałem swego czasu przy starcie 540l. Wody w zbiorniku było podobnie jak u Ciebie jakieś 340 l. Po kilku tygodniach od zalania ciągle wszystko bylo na 0. Wnerwilem się i wpuscilem ryby i dalej nic. Prawdę mówiąc przez prawie 2 lata funkcjonowania zbiornika nigdy nie udało mi się zmierzyć innej wartosci no2 i no3 niż 0 ( słownie ZERO )
Faktem jest, że cały czas obsada jak na taką ilość wody była mizerna. Do tego miałem sporo nadwodnych roślin z korzeniami w zbiorniku. Myślę, że u Ciebie jest podobnie. Wody sporo, rybek niewiele, filtracja duża co prawda sporo liści ale one wolno się rozkładają.... Nie bardzo ma z czego ten cykl azotowy hulać.
Jeśli pisze głupoty to zaraz ktoś mnie tu wyprostuje Smile

520 l  - CA - P. panamensis + A. nanolutea + X. helleri Rio Jalapa
Fishhotel :
144 l - WA -A. thomasi F1
144 l - WA - P. kribensis "Lokunje" F1
144 l - CA - T. socolofi + P. salvatoris
96 l - WA - zbieranina
54 l - WA - N. transvestitus
+ Miejsce na coś nowego
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez: padre218
#12
Dzięki wielkie Goran za odpowiedź, być może tak jak napisałeś nie ma z czego wystartować cykl azotowy. Jedyna różnica to taka , że mam naprawdę skąpą ilość roślin która dopiero jest od dwóch tygodni. Poczekam może ktoś jeszcze wypowie się w sprawie parametrów wody.
 
Odpowiedz