• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: 150x50x60cm - obsada

#1
Macie możliwość wykazania się Smile W zeszłym tygodniu płaszczka dołączyła do większych towarzyszy a 450l poszła w ręce brata. Postanowił on, że będzie w niej tanganika. Jako, że w tym temacie jestem całkowitym laikiem zdaje się na waszą radę. Tropheusy z góry odpadają. Brat chciałby natomiast aby pływały tam altolamprologus compressiceps. Ile, w jakim układzie, co do nich? Oczywiście prosiłbym o nazwy rybek możliwych do dostania/kupienia Smile
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
Możliwości masz baaardzo dużo. Najlepiej gdyby brat podał jakieś typy - które ryby mu się podobają. Łatwiej byłoby coś doradzić.
A. compressiceps - jak najbardziej. Jeśli dorosłe - najlepiej jedna para. Do tego może być para A. calvus. Dodatkowo np. para Chalinochromis, jakieś Neolamprologus (np. moje ulubione buescheri).
Akwarium jest dość wysokie, więc można dodać coś w toń - np. jakąś grupkę 10-12 Cyprichromis, czy Paracyprichromis.
[Obrazek: 93c4a8623c8ea33fm.png]
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Jeśli compressicepsy to pewnik, to calvusów bym już nie dokładał - to dosyć podobne ryby, więc lepiej nieco bardziej urozmaicić obsadę Smile
Również tak jak Bernard, poleciłbym stadko Cyprichromisów - zostanie wykorzystana wysokość baniaczka.
Do tego jakiś gatunek spokojniejszego Neolamprologusa i/lub muszlowca - wybór ogromny. Możę callipterusy? Bardzo ciekawe ryby.
Może jakieś sumiki Synodontisy?


Pozdrawiam,
Adam
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#4