Cichlidae.pl - podyskutujmy o pielęgnicach
A. Borelli Opal - samiczka - Wersja do druku

+- Cichlidae.pl - podyskutujmy o pielęgnicach (https://cichlidae.pl)
+-- Dział: Biotopowo (https://cichlidae.pl/forum-3.html)
+--- Dział: Ameryka Południowa - Pielęgniczki (https://cichlidae.pl/forum-67.html)
+--- Wątek: A. Borelli Opal - samiczka (/thread-7704.html)

Strony: 1 2


A. Borelli Opal - samiczka - macdabro - 24-11-2016

Witam,

To mój pierwszy post na tym forum i pragnę od razu wszystkich ciepło powitać.

Ostatnio nabyłem na zamówienie w jednym z Warszawskich sklepów akwarystycznych (nie w sieciówce) parkę A. Borelli Opal.

Ryby pływają u mnie od tygodnia i wydaje mi się, że się zadomowiły. Zaczynam mieć jednak wątpliwości czy na pewno samica to samica. Z Borelkami nie mam doświadczenia, do tej pory miałem Kakadu i Ramirezy. 

Samiczka w czasie aklimatyzacji w worku wyglądała wg. mnie jak samiczka, jednak po tygodniu w akwarium zaczynam się zastanawiać czy to nie jakiś "sleeper male" (tak miałem niestety z Kakadu).

Poproszę o komentarz do załączonych zdjęć.
Pozdrawiam

Aklimatyzacja:
   

Pierwsze dni:
   

"Samiczka" teraz wygląda tak:
   

Samiec:
   


RE: A. Borelli Opal - samiczka - Ruki - 24-11-2016

Młody samiec. Wink

Dodatkowo "duży" samiec ma dziwną budowę ciała, w tym jakąś wadę budowy pyska. Sad


RE: A. Borelli Opal - samiczka - macdabro - 24-11-2016

No to nie jestem pocieszony...
Czy możesz napisać o co chodzi z wadami które wymieniłeś?


A tak poza tym, ciekawe czy sklep uwzględni reklamację, ponieważ zamawiałem parę...
A może lepiej poszukać samiczki tu na forum?


RE: A. Borelli Opal - samiczka - Ruki - 24-11-2016

Poza budową głowy, gdzie dolna szczęka nie powinna być tak wysunięta do przodu oraz sama głowa nie powinna być "wyższa" niż reszta ciała, Twoja ryba nie ma prawie w ogóle trzonu płetwy ogonowej.

Świetne borellki ma chyba jeszcze Mpaw. Musisz się go zapytać. Wink


RE: A. Borelli Opal - samiczka - macdabro - 24-11-2016