Cichlidae.pl - podyskutujmy o pielęgnicach

Pełna wersja: [Kalendarz 2016] Uwagi, opinie, zmiany
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tegoroczny kalendarz był czymś nowym i dla Was i dla nas. Popracowaliśmy dosyć długo nad obróbką zdjęć, by oddać wam zdjęcia jak najlepszej jakości. Pomógł nam w tym nowy wybór zdjęć. Wybraliśmy w wewnętrznym gronie redakcyjnym zdjęcia, z którymi można było zrobić coś fajnego, ładnego i ciekawego. Głośnym echem odbiło się to wśród użytkowników, ale dalej uważamy, że był to strzał w dziesiątkę. Jakościowo udało nam się zrobić najlepszy, ze wszystkich edycji, kalendarz. Co najważniejsze, do prawie wszystkich(niestety uroki Poczty Polskiej), trafił na święta i już z nowym rokiem zawisł na ścianie.

Dlatego też nie przewidujemy powrotu do wyboru zdjęć jak w latach 2012-2014, czyli nie będzie ankiet. Temat jest definitywnie zamknięty i nie podlega już dyskusji. Posty o tym będą kasowane!

Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy użytkownicy czekali z publikacją najlepszych zdjęć aż do ogłoszenia wątku o naborze fotek. Dlatego postanowiliśmy dać szansę i w tym roku będzie możliwe nadesłanie własnych zdjęć. Jednak nie chcemy, by użytkownicy wstrzymywali się z publikacją swoich zdjęć na forum tylko dlatego, że chcą je wysłać do kalendarza. C.pl Team przez cały rok bacznie śledzi forum i wybiera ciekawe zdjęcia na nie wrzucane.
Wątek tyczący się nominowania zdjęć zostanie poruszony na forum za pewien czas(w okolicach marca-kwietnia).

Po tych kilku słowach od nas liczymy na kilka słów od was. Chętnie przeczytamy uwagi tyczące się tego co, według was, powinno być poprawione w przyszłorocznych edycjach.
Tylko mała prośba od nas. Na kontynenty oraz skład gatunkowy ryb prezentowanych w kalendarzu mieliśmy średni wpływ. Dlatego też prośby o "więcej ryby X" czy "więcej Tanganiki" kierujcie do właścicieli, którzy nie chwalą się zdjęciami na forum. Wink
Ja tylko w sprawie formalnej a mianowicie jezeli.... "Temat jest definitywnie zamknięty i nie podlega już dyskusji. Posty o tym będą kasowane!" to moze , nalezy tez zmienic temat tej informacji z "Uwagi , opinie , zmiany"  na bardziej adekwatny ..." MORDY W KUBEŁ,TISZINA,I RUKI PO SZWAM" ????
Nie wiem jak było do tej pory bo za krótko tu jestem ale czy nie łatwiej dla użytkowników i Was samych byłoby zrobić tak:
1. Wybierać zdjęcie miesiąca w konkursie
2. Możliwości kategorii są ogromne: ryba miesiąca, samiec miesiąca, samica, para, akwarium, akwarium faceta, akwarium kobiety... itd
3. Zdjęcia dodawać do konkursu miedzy 10 a 20 każdego miesiąca aby nie było bałaganu i był czas na oddanie głosów.
4. Zdjęcie zwycięskie miesiąca trafia do kalendarza
5 Na koniec roku z 12 zwycięskich zdjeć konkurs na foto roku i to foto leci na okładkę - czy nie ma okładki?

Po za zamykaniem i otwieraniem tematów konkursowych i zapisaniu zwycięskiej foty roboty nie ma a różnic zdań by też nie było bo wygra fota i już.

No ale nie wiem co w ogóle jako team'owi Wam leży a co nie.
Taka jest moja pierwsza myśl na temat kalendarza.
przerybiony, na pewno łatwiej by nie było. Dlaczego? By kalendarz był na czas(czyli wysłany najpóźniej w pierwszej dekadzie grudnia) zdjęcia musimy mieć już wybrane w październiku. Zatem wypadają aż 3 edycje- październikowa, listopadowa, grudniowa. I trzeba dobrać innym sposobem zdjęcia. Zatem edycja kalendarza na 2017 w ten sposób musiałaby mieć dodatkowo wybrane zdjęcia.

Po drugie, przyjęta przez nas formuła kalendarza(jak największa różnorodność pielęgnic z różnych kontynentów oraz ograniczenie ilości zdjęć na autora) mocno kolidowałaby z takim konkursem. Kalendarz z przewagą jednego biotopu(a okresy dominacji SA nad CA i na odwrót są na forum mocno widoczne) nie byłby tak chętnie kupowany. Sama idea jest fajna na forach albo całkowicie ogólnych albo ściśle tematycznych(wyłącznie Malawi, wyłącznie Tanganika, wyłącznie Apisto itp.). Wtedy nie ważne jaka fota wygra, bo nie ma główkowania czy będzie pasowała do tematyki kalendarza czy nie.

Dodatkowo, nie ma pewności czy w każdym miesiącu wygrałyby zdjęcia, które nadają się do publikacji(przez ogólnie pojętą jakość- głównie chodzi o szumy). Zdjęcia do kalendarza trzeba odpowiednio przygotować, a nie tylko "otworzyć i zamknąć temat". Smile



I ogólnie tegoroczna edycja była dla nas najłatwiejszą pod względem logistyki oraz wykonania, gdyby nie prywatne problemy to kalendarz byłby gotowy jeszcze wcześniej. Smile
Racja, nie wiem o wielu szczegółach od Wszej strony.
A gdyby to podzielić na 6 fot wybranych przez Was i 6 konkursowych? Bo tak jak pisałem kategorie by zrobiły swoje. Biotop też może być kategorią. Tak samo autor. Dla przykładu zwycięzca nie może startować drugi raz. Lub w ogóle 2 razy w ciągu roku można startować. A co do jakości zdjęć to bym się nie martwił. Po konkursach na forum malawi widzę że jakość jest super bo wstawiane są fotki o naprawdę wysokiej klasie do konkursów. No ale to tylko gdybanie co by było gdyby. Nie wiem  czym się team zajmuje bo mało czytam a malawi jest ogonem na tym forumSmile Pomijając to wszystko można przecież całkowicie zostawić to teamowi bo nie dość, ze wtedy jest Wam najłatwiej wybrać dobre foty, podzielić tematykę itd. Na dodatek często bywa tak, ze najlepsze foty nie startują w konkursach.
Kalendarz the best ever - jak napisałam na FB. Jak dla mnie najważniejsze jest to, że powstał na czas, efekt super. I dla mnie nie ma znaczenia, kto i jak wybiera zdjęcia. Wazne jest,że osoby odpowiedzialne za kalendarz zrobiły to super i na czas. Dzięki ChłopakiSmile

Marta