• Witamy na forum akwarystycznym,
  • poświęconym wyłącznie najpiękniejszym
  • i najciekawszym rybom jakimi są pielęgnice.
  • Tylko tu porozmawiasz o pielęgnicach
  • z każdego zakątka świata,
  • znajdziesz ciekawe informacje,
  • uzyskasz pomoc ekspertów
  • i prawdziwych pasjonatów.
  • Pokaż swoje akwaria
  • i trzymane w nich pielęgnice.
  • Dziel się własnymi doświadczeniami.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Title: 300 litrów Malawi obsada

#1
Niedawno pozbyłem się 160 litrowego akwarium i w zamian chcę postawić ciut większe. Padła decyzja na 300 litrów 120x50x50. Jako że z pyszczkami jestem praktycznie początkujący to chcę się Was poradzić co do obsady w takim wiaderku.
Powiem wprost ma być kolorowo i żywo w tym zbiorniku.
Obecnie ze starej obsady mam 3szt Iodotropheus sprengerae i nie wiem czy sugerować się nimi i pod nich dobierać coś czy całkowicie co innego. Te ryby co mam są strasznie płochliwe i nie wiem od czego to zależy i nie chciałbym mieć takiej sytuacji jak w 160l że podejdę do akwarium i oglądam skały bo ryby pochowane.

Wszelkie rady, pomysły mile widziane. Czekam na propozycję
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#2
cześć
Wiesz dlaczego Twoje ryby są bardzo płochliwe i pochowane?
Dlatego, że masz złe parametry wody - najprawdopodobniej azotyny i azotany lub pH. Zrób testy, a nastepnie dwie podmiany wody w tygodniu po ok. 30% co 3-4 dni, wyczyść filtr wewnętrzny. Dolej do zbiornika drinka z dwoma łyżkami sody oczyszczonej o ile masz problem z pH i obserwuj ten parametr.
Możliwe, że masz przerybiony zbiornik lub za dużo karmisz. Ogranicz więc karmnie w najbliższych dniach. Twoje ryby poprostu pływają z bardzo kiepskiej wodzie dlatego nie zachowują sie naturalnie.
 
Odpowiedz
Podziękowania złożone przez:
#3
Tutaj mnie lekko zadziwiłeś i opowiem Ci pokrótce jak to było.